پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228927
استراتژي دولت در يارانه نقدي سال‌۹۷/ سبد غذايي بزودي توزيع مي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/10/02 09:34:43
نمایش : 1481
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه هيچ نيازمندي از شمول دريافت يارانه نقدي خارج نمي‌شود، حتي اگر تحت پوشش نهاد حمايتي نباشد، گفت: استراتژي ما افزايش يارانه نقدي نيازمندان است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي ربيعي در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز عرضه سبد حمايتي غذايي در آينده نزديک خبر داد و گفت: طي يک تا دو هفته آينده جزئيات ارائه سبد حمايتي، اقلام و زمان مراجعه را اعلام مي‌کنيم.

وي افزود: در اين مرحله علاوه بر افرادي که در سنوات گذشته اين سبدهاي حمايتي را دريافت مي‌کردند، افراد نيازمند ديگري نيز که از قبل شناسايي شده اند، مشمول دريافت اين سبد خواهند بود.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ به اين سوال که «بسياري از افراد به رغم اينکه تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار ندارند اما نيازمند دريافت يارانه نقدي هستند، آيا در سياست جديد يارانه‌اي دولت تدبيري براي اين افراد اتخاذ شده است؟» گفت: قطعا اين موضوع قابل سياست گذاري و اجرا خواهد بود.

ربيعي افزود: ديدگاه من اين است هيچ نيازمندي نبايد از شمول دريافت يارانه نقدي خارج بماند؛ استراتژي ما اين است که ميزان يارانه نقدي نيازمندان افزايش يابد حتي اگر تحت پوشش نهادهاي حمايتي نباشند اما بايد محرز شود که نيازمند هستند.

ربيعي درباره برخي اخبار در خصوص حذف يارانه نقدي تعدادي از دهک‌ها گفت: فعلا هيچ تصميم قطعي در مورد  تعداد يارانه بگيراني که يارانه شان قطع خواهد شد، اتخاذ نشده است بلکه آنچه در قالب لايحه بودجه ۹۷ پيش بيني شده در حد پيشنهاد دولت است و بايد منتظر تصميم مجلس در اين خصوص باشيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص علت پيشنهاد تاسيس صندوق رفاه تحت نظارت وزارت رفاه در لايحه بودجه ۹۷ با توجه به حجم گسترده فعاليت‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، گفت: قرار است اين صندوق زير مجموعه وزارتخانه تاسيس شود اما هنوز نهايي نشده است. ضمن اينکه در حال حاضر نيز موضوعات مربوط به يارانه نقدي در معاونت رفاه وزارتخانه پيگيري مي‌شود.

تلاش مي‌کنيم اشتغال امسال کمتر از سال گذشته نباشد

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همچنين درباره پيش بيني ايجاد اشتغال تا پايان سال با توجه به روند فعلي گفت: طي ۶ ماهه نخست سال جاري حدود ۳۵۰ هزار دفترچه جديد بيمه تامين اجتماعي صادر شده و با توجه به نسبت برابر «شغل رسمي» به «شغل غير رسمي»، به همين ميزان، اشتغال غير رسمي در کشور ايجاد شده است که با اين حساب در نيمه نخست امسال در مجموع بيش از ۷۰۰ هزار نيروي کار جذب بازار کار شده اند که به نظر من قابل قبول است.

ربيعي ادامه داد: به همين سياق با در نظر گرفتن ريزش نيروي کار مي‌توانيم اميدوار باشيم ميزان اشتغالزايي تا پايان سال کمتر از سال گذشته نباشد، ضمن اينکه يک رشد حداقلي هم نسبت به سال گذشته خواهيم داشت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html